Handelsbetingelser

Handelsbetingelser for varer

(Gældende fra 13. juni 2014)



Generelle oplysninger


Juridisk navn: Fensmark Design v/Nina Fensmark

Organisationsform: Hobbyvirksomhed

CVR. nr.: Intet CVR nr., da netbutikken ikke er momsregistreret. (Jeg sælger for under kr. 50.000,- årligt) Er dog registreret som hobbyvirksomhed hos Skat.dk, fører regnskab og betaler skat af B-indkomst m.m. ;-)

Adresse:  Gl. Tåstrupvej 10, 4300 Holbæk

E-mailadresse: nina@fensmark-design.dk

Telefonnummer: +45 31 57 13 73

Etableringsår: 2010


Betaling

Da jeg ikke har CVR nr. kan jeg ikke oprette en ”rigtig” indkøbskurv. Derfor kan jeg kun tage imod betaling via bankoverførsel, via MobilePay eller ved direkte handel.

Bankforbindelsen er Nordea, og du skal anvende dette reg. og konto nr. ved bankoverførsel:

regnr. 1726 kontonr. 3491682719


Ved MobilePay anvendes telefon nr. 31571373

Ved Swipp anvendes telefon nr. 31571373


Du kan også betale kontant ved afhentning af varen privat på adressen.


obs! Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen.


Levering

Alle varer sendes som brev med Post Danmark, billigst muligt, og som B-brev, medmindre andet aftales. Fragtpriserne varierer alt efter vægt på brev eller pakke. Nøjagtig pris aftales ved bestilling og før betaling.

Større pakker kan sendes med Swipbox hvis det er billigere.


Leveringstiden for varen: Færdige varer afsendes indenfor 1-3 hverdage. Bestillingsvarer kan tage en dag ekstra, men som kunde vil du altid blive informeret ved bestilling og inden betaling.



Hvis du fortryder dit køb (fortrydelsesret)


Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos mig.


Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du;

a) har modtaget din vare

b) får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis

c) får det sidste parti, eller den sidste del i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om levering af en vare, der består af flere partier eller dele


Du skal inden 14 dage fra modtagelse give mig meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail til nina@fensmark-design.dk. I din meddelelse skal du gøre mig tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Det  gør du ved at udfylde min standardfortrydelsesformular og sende med retur i mailen. Du finder min standardfortrydelsesformular her


Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give mig tydelig meddelelse om dette. Ønsker du derefter varen fremsendt igen, hæfter du selv for ny porto.

Ønsker du ikke varen fremsendt, tibagebetaler jeg købsbeløbet fratrukket den porto udgift jeg har haft ved første forsendelse.


Returnering

Du skal sende din ordre retur til mig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt mig, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen.

Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.


Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder dog ikke for de varetyper jeg sælger.

 

Udgifterne for returnering forventes højst at beløbe sig til mindst mulige porto for forsendelse af varen. Altså samme beløb som jeg har brugt for at sende varen frem til dig. :)



Varer undtaget fortrydelsesretten

Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:


1. aftaler omfattet af § 7, stk. 2:

-Hvor varen og købesummen udveksles samtidig med indgåelse af en aftale uden for den erhvervsdrivendes forretningssted, hvis købesummen ikke overstiger 350 kr.  (dette gælder kun ved direkte køb/salg hvor vi mødes, ikke ved nethandel)


2. Levering af varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,


3. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,


4. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,


5. Aftaler, der indgås på en offentlig auktion,


Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

 

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.


For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.


Husk at jeg skal kunne sælge varen igen, og den skal derfor være i en sådan stand, at selv DU ikke vil kunne se om varen har været solgt før ;)


Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til mig, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Værdiforringelsen kan i visse tilfælde udgøre hele købesummen eller meget store dele af købesummen. I disse tilfælde vil jeg kontakte dig for at høre, om du fortsat ønsker at fortryde købet, eller om du hellere vil have varen tilbage. Du skal selv betale for at få genfremsendt varen, hvis du ikke længere ønsker at fortryde købet.


Jeg beregner værdiforringelsen ud fra varens generelle handelsværdi i den stand, som jeg får den tilbage i. Det er ikke af afgørende, om jeg selv sælger brugte varer, men om varen generelt set ville kunne sælges videre.

Det er fortsat usikkert, præcist hvordan værdiforringelsen skal fastsættes, men det er Dansk Erhvervs opfattelse, at værdiforringelsen skal fastsættes på baggrund af den pris, jeg som erhvervsdrivende kan opnå ved videresalg til en anden erhvervsdrivende (for eksempel en opkøber eller en erhvervsdrivende, der sælger brugte varer til forbrugere). Forbrugerombudsmanden mener derimod, at værdiforringelsen skal beregnes ud fra den pris, som varen vil kunne videresælges til en anden forbruger for.


Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer jeg alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som jeg tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor jeg har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Jeg gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.


Jeg kan dog tilbageholde tilbagebetalingen, indtil jeg har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den. (Kopi af indleveringsattest som du kan tilkøbe ved forsendelse og for egen regning)


Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: Nina Fensmark, Gl. Tåstrupvej 10, 4300 Holbæk


Du kan også fortryde købet ved at give tydelig meddelelse på samme måde som som beskrevet øverst på side 2 og aflevere den personligt på ovenstående adresse. (så sparer du returporto)


Hvad skal jeg sende med tilbage?

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen (dvs. den mail vi har udvekslet i forbindelse med købet). Ekspeditionen går hurtigere hvis, du ligeledes vedlægger en kopi af standardfortrydelsesformularen.


Bemærk! Jeg modtager ikke breve eller pakker sendt pr. efterkrav.


Hvis der er noget galt med varen (reklamationsret)


Købelovens mangelsregler finder anvendelse på varekøb.


Når du handler på http://fensmark-design.dk/ har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du som udgangspunkt kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.


Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet, almindelig slidtage eller anden skadeforvoldende adfærd.


Hvor hurtigt skal jeg reklamere?

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.


Jeg refunderer rimelige fragtomkostninger

Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.


Varen sendes til: Nina Fensmark, Gl. Tåstrupvej 10, 4300 Holbæk


Jeg har brug for følgende information, når du sender varen til mig

Når du returnerer varen, bedes du oplyse, hvad problemet er så detaljeret som muligt.


Brug gerne mit RMA skema. Du finder skemaet her. (kopier teksten fra skemaet over i et dokument, udfyld det der skal udfyldes og læg det ved varen ved returnering) Det er ikke et krav, men det letter min sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.


Bemærk! Jeg modtager ikke breve eller pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.


Husk, at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så jeg kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


Hvad gør jeg med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)


For at du kan indgå aftale med mig, har jeg brug for følgende oplysninger:


Navn

Adresse

Evt. Telefonnummer

Evt. E-mail adresse

Evt. Konto nr. (men det er kun ved reklamation eller returnering, for at kunne tilbageføre det betalte beløb – og så skal jeg nok bede om det. Ellers har jeg ikke brug for det!)


Jeg foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.


Personoplysningerne registreres hos Fensmark Design og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Dine person oplysninger ligger kun i den mail hvori du har oplyst dem til mig.


Når der indsamles personoplysninger via min website, sikrer jeg, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om, præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.


Direktøren og det er i dette tilfælde mig , for Fensmark Design, er den eneste der har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.


Den dataansvarlige på http://fensmark-design.dk/ ja det er også mig....Nina Fensmark.


Jeg opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret.

Jeg transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret. 


Oplysninger afgivet til http://fensmark-design.dk/ videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og jeg registrerer ingen personfølsomme oplysninger.


Som registreret hos Fensmark Design har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til http://fensmark-design.dk/ via e-mail til Nina@fensmark-design.dk.



Klageadgang

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Nina Fensmark. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. I dette tilfælde Forbrugerklagenævnet.


Forbrugerklagenævnet

Amagerfælledvej 56

2300 København S.

Tlf.: 70131330

Fax: 32669100

fs@fs.dk

www.fs.dk

www.forbrug.dk